Quiz - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Nelly Commelin - WaarBenJij.nu Quiz - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Nelly Commelin - WaarBenJij.nu

Quiz

Blijf op de hoogte en volg Nelly

14 April 2015 | Indonesië, Kupang

Voor deze laatste blog een quiz voor de luisteraars thuis *.

1 Wat is het percentage van mijn T-shirts waar de muggen gewoon dwars doorheen prikken?
a) 2
b) 4
c) 10
d) 25

2 Welke van de volgende hoort (gelukkig) niet bij mijn collectie huisdieren?
a) 1 bromvlieg
b) 1 spin
c) 2 kakkerlakken
d) 3 salamanders
e) 23 muggen
f) 132 mieren (ook van het soort dat prikt)
g) Een muis

3 Welke van de volgende vier is de meest buitenissige jongensnaam die ik hier in Kupang heb gehoord?
a) Nimrod
b) Absalom
c) Festive
d) Bonefantura

4 Wat houdt “jam karet” ofwel “rubbertijd” in de praktijk in?
a) Dat de mensen hier niet snel gestrest zijn
b) Dat je zelf ook niet snel gestrest hoeft te zijn
c) Dat mensen altijd later op afspraken komen dan je denkt
d) Dat je er rekening mee houdt dat mensen later op afspraken komen dan je denkt en dat ze dan nog later komen dan je al dacht

5 Wat heb ik vaker ‘in het wild’ gezien hier, fietsen of andere blanken (om precies te zijn resp. 3 keer en 13 keer)?
a) Andere blanken
b) Fietsen

6 Wat is het mooiste dat ik hier heb gezien?
a) De kleur van de zee hier
b) Dames in traditionele kledij
c) Het uitzicht over de prachtige groene rijstvelden bij de tussenlanding in Surabaya
d) De geweldig uitgestrekte sterrenhemel die ik op een mooie nacht heb bewonderd in het dorp, toen de stroom (‘listrik’) was uitgevallen en dus geen enkel lelijk kunstlicht de boel verwarde op aard’, en de Melkweg schitterde en alle sterren op een verkeerde plaats schenen (te staan)

7 Wat is de leukste tekst die ik op een bemo heb zien staan?
a) Oto selebriti
b) Qwerty
c) Paparisa
d) Armada
e) Je ziet er mooi uit vandaag (‘Kau cantik hari ini’)
f) Roterdam

8 Welk van de volgende woorden is geen leenwoord uit het Nederlands?
a) Bruk (‘broek’)
b) Handuk (‘handdoek’)
c) Baroit (‘bruid’)
d) Pikir (‘denken’)

9 Wat vind ik het vervelendst hier?
a) Zweet en plakkerigheid (ook van andere mensen)
b) Die onversaagde Familie Mier die al weken verwoede pogingen doet om de keukenvloer te koloniseren, en die met hand en bezem bevochten moeten worden
c) Die nieuwsgierigheid die veel mensen helaas niet kunnen verbergen (Waar ga je naartoe? Ben je christelijk of katholiek? Waarom kan jij geen motor rijden? Kom je uit Australië of uit Amerika?)
d) Opmerkingen van wildvreemde mensen in de categorie ‘ongevraagde adviezen’
e) Wildvreemde mensen die willen dat ik hun een hand geef
f) Wildvreemde mensen die willen dat hun bange peutertje mij een hand geeft
g) Wildvreemde mensen die met me op de foto willen
h) Wildvreemde mensen die een foto van mij maken
i) Dat vreselijk vieze vruchtje moeten eten uit beleefdheid omdat dat bij een bezoekritueel hoort (een abominabele combinatie van bitter en zuur)

10 Wat is het lekkerste hier van de dingen die in Nederland veel minder lekker zijn?
a) Nasi goreng spesial
b) Avocado
c) Kokosnoot
d) Zoete aardappel
e) IJsblokjes in je drinken

11 Waar heb ik weer het meeste zin in?
a) Kaas in plaats van witgeel poeder op m’n macaroni
b) Kraanwater drinken
c) Kleren in de wasmachine duwen
d) Lekker in m’n boekenkast neuzen
e) Het koud hebben
f) Jullie allemaal weer zien!

*In gevallen dat u twijfelt of u het goede antwoord heb gekozen is dat goede antwoord mijns inziens waarschijnlijk de laatste optie in de rij. De klachtenlijn is per direct open. Dank u voor uw aandacht.

  • 14 April 2015 - 15:07

    Lydia:

    :D

  • 14 April 2015 - 17:41

    Cheesecakeje:

    Haha, leuk Nelly! Sowieso de ijsblokjes en de kaas natuurlijk. :p

    Kom je snel weer bij ons slapen? :) Ik ben benieuwd naar al je belevenissen. Liefs!

  • 15 April 2015 - 10:14

    Jmc:

    Je dacht toch niet dat ik geloofde dat je ongeveer 50 T-shirts bij je hebt? Anyway, gave quiz! Tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Reis Kupang

Reis Kupang Nelly

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

Quiz

02 April 2015

Een dag uit het leven van een miljonair

20 Maart 2015

Grote getale

11 Maart 2015

Hitte, busjes en reflecties
Nelly

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 2771

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 31 December 2015

Reis Kupang

Landen bezocht: